onsdag 1 juni 2016

Perfekt ägg

Blixtar och Dunder! 
Vilket åskoväder som drog förbi i natt. Jag som sällan vaknar på nätterna vaknade av ett ryck när det lät som mest. Men nu skiner solen igen och vi har samma kanonväder som vi har haft den senaste veckan. Hoppas det håller i sig hela dagen och kvällen för i kväll ska vi på After Work med jobbet och vi vill sitta ute.

Har precis ätit för första gången i dag. Jag prioriterar att sova på morgonen så jag skippar att äta någonting hemma, istället äter jag för första gången på jobbet till förmiddagsfikat. I dag som nästan varje dag är det te och ägg som gäller. Perfekt frukost som håller mig mätt till lunchen. Men det är inte alltid man lyckas lika perfekt med ägget som i dag.


Hård vita med krämig gula, precis som jag vill ha den. Torr tråkig gula är såå torrt och lös gula vill jag absolut inte ha. Det är en fin linje mellan för lös och för hård, men all äggkokning har gett resultat för nu lyckas jag nästan jämt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar