söndag 31 juli 2016

Sommarlunch med vänner

Vilken härlig lunchdejt jag hade i går! God mat, sol, värme och fina kompisar - så mycket mer behövs inte för en kanonlunch. Jag var lite orolig att det skulle vara mulet o blåsigt men det var kanonväder så vi satt ute o njöt i solen i några timmar och åt o pratade om livet, både "ups and downs".

Jag bjöd på italiensk lchf-paj garnerad med en massa godsaker - svarta oliver, lufttorkad skinka, salami, små mozzarellabollar och småtomater. Till det serverade jag en sommarsallad med bl.a. ruccola, nektariner och gräslök.

Till efterrätt bjöd jag på den goda chokladmoussen med bl.a. yoghurt och 85-procentig choklad.

Under allt detta goda gömmer sig en lchf-paj med pesto, ruccola och purjolök.
Sommarsallad på mitt nya salladsfat som jag fick när jag fyllde år.
Chokladmousse med grädde, yoghurt och mörk choklad.
Soligt och varmt då behövs det mycket vatten. Med lite citron och lime blir det lite festligare och godare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar