måndag 12 september 2016

Pulled-pork-sallad

Vilken lycka! 
Jag känner mig mycket bättre nu i kväll än för några timmar sedan. Hoppas det fortsätter så. 


I dag fick min Crock Pot göra middagen, perfekt att använda när man inte hinner eller orkar laga mat. I morse blandade jag ihop en chilisås-blandning som jag hällde runt en karrébit, sen har den tillagats hela dagen i crock-poten. Lagom till middagstid var det färdig pulled pork som vi åt med sallad och dressing. Så smaskigt! Här hittar ni mitt goda chili-pulled-pork-recept fast jag struntade i farinsockret den här gången.

Pulled pork har ofta en rökig smak, men eftersom jag inte tycker om röksmaken tycker jag att det här är det absolut bästa receptet då jag använder chilisås istället för rökig barbecuesås.


För ett par år sedan åt vi pulled pork rätt ofta så vi blev ganska less det. Men nu när vi inte har ätit det på jättelänge tyckte alla att det var gott så vi tömde nästan skålarna. Nu lär det stå på bordet rätt snart igen eftersom det dessutom är så himla enkelt att tillaga.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar