måndag 19 september 2016

Zucchinispagetti

Till dagens middag provade jag att göra zucchinispagetti till min köttfärssås. Gott o roligt! Utseendemässigt ser det ju klockrent ut som vanlig spagetti, eller hur? Smakmässigt är det inte lika likt, men zucchini är supergott och passar perfekt till köttfärs så det blev ändå kanongott.

Köttfärssås och spagetti, ja zucchinispagetti alltså.

Hade jag skalat zucchinin och tagit bort allt grönt hade det sett exakt likadant ut som vanlig spagetti, eller hur?

Jag, eller rättare sagt Leif, använde en grönsakstwister för att få till denna spagetti. En himla rolig manick som jag ska visa er mer av i ett annat inlägg för nu måste jag förbereda inför morgondagen då vi har ett födelsedagsbarn som ska firas.

Innan kokning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar