lördag 22 oktober 2016

Härliga lördag

Godkväll har ni haft en bra lördag? Det har jag! Jag har hunnit göra lite allt möjligt i dag, framför allt har jag bakat. Jag har varit sugen på äppelkaka sååå länge och i dag har jag äntligen sett till att baka det. Och det blev faktiskt två stycken när jag ändå höll på - en lågkolhydratvariant utan mjöl och vanligt socker men med massor av ägg och en med mjöl och socker men utan ägg.

Lågkolhydratvarianten som jag åt av blev supergod, trodde faktiskt inte att det kunde bli så gott och så likt "sockerkaka" när man inte använder vetemjöl. Så den kommer jag baka många fler gånger. Undra om det blir lika bra och gott med blåbär? Det var så himla kul att baka så nu vill jag baka i morgon igen, men det lär jag inte hinna och egentligen vill jag baka bullar och jag har ingen jäst hemma så jag avvaktar nog med nästa baktillfälle ett tag.


Till middag blev det lite smått och gott - kräftor, räkor, löjrom, ägghalvor, ostsufflé, gurka, sallad och aioli. En riktigt god lyxmiddag som var superlätt att fixa. Ostsuffléerna fick toppbetyg, alltid kul att få beröm för matlagningen (och annat). Visst kommer ni ihåg att det är jättelätt att göra egen aioli och den blir så himla mycket godare än köpt? Det är så värt att göra egen. Ni måste prova!

Nu ska jag bänka mig framför tv:n för säsongspremiären av Så mycket bättre - mysprogrammet nummer ett. Tror jag tar med mig en bit äppelkaka....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar