tisdag 25 oktober 2016

Snabbfixad god efterrätt

Efter en dag då det känns som att allt har gått fel, eller åtminstone inte som jag vill, skulle jag behöva lite god efterrätt. Visst känns det oftast lite bättre efter att man fått äta nå gott? I torsdags när jag låtsades att det var fredag blandade jag ihop den här godsaken som jag längtar efter nu.


Snabbfixad god efterrätt

Vispad grädde
hallon
mörk choklad, riven

Varva alla godsaker i ett fint glas.
Ät o njut!

Så enkelt men ändå så gott. Så kul att se att man inte alltid behöver krångla till allt för att det ska bli gott och vackert. Ni måste prova!


I övrigt fortsätter bygg-kaoset här hemma, men så länge det det går framåt och blir lite bättre varje dag så står jag ut. Nu måste jag bara hitta tid och ork till att rensa bland Idas grejer och flytta över dem till hennes nya rum. Garderoben är beställd och kommer på torsdag men eftersom Leif jobbar borta i två veckor lär den bli kvar omonterad i kartongen lika länge, tyvärr. Men den som väntar på nå gott.... är mitt lilla mantra just nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar