söndag 27 november 2016

Middag när tiden är knapp

Tänkte slänga in ett middagstips så här mitt i adventsmyset. 

Om ni har ont om tid när det är dags för middag så kan ni göra som jag gjorde i går - laga tomatcurrykyckling. En supergod maträtt där man inte behöver steka kycklingen först, utan allt slängs ihop i en form och tillagas i ugnen. Det här är en perfekt maträtt för mig som hatar stekos och älskar mat som tillagas i ugnen så man under tiden kan duka, fixa sallad och annat småfix som behövs till middagen. Här hittar ni receptet.


Nu ska jag gå och stryka lite juldukar och fundera på vad vi ska äta till middag denna första advent. Dessutom ska jag försöka få ihop logistiken till i morgon för det lutar åt att Ida måste vara hemma från skolan så som hon hostar. Det blir nog Olivia som får ta morgonpasset eftersom hon har sovmorgon. Himla tur att de har så få lektioner på gymnasiet nu för tiden så att Olivia ofta är hemma och kan hjälpa till.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar