söndag 11 december 2016

Härlig tredje advent

I dag har det varit en dag helt i min smak!

Jag har pysslat i köket mest hela dan och hunnit med både julgodistillverkning och lite julbak samtidigt som vinterstudion stod på i bakgrunden. Love it! Jag började med godaste julgodiset - mina underbara nötfria Rocky Road som har en perfekt blandning av sött, salt och choklad. De blir minst lika goda som varianten med jordnötter, men så mycket bättre för så många. Se'n hann jag även med två andra favoriter - minttryffel och lakritskola.

När jag stängde godisverkstaden började jag baka istället och började med små skurna pepparkakor och pepparkakskex med sesamfrön som passar perfekt till ädelost. När jag var nöjd med pepparkakbakandet var det dags att baka med en annan julkrydda - saffran och i dag hamnade den i minimuffins.


Nu avslutar jag den här härliga söndagen, tredje advent, i soffan med datorn i famnen för att hitta inspiration till nästa helgs glöggmingel. Saknar några varianter på drink-/glöggtilltugg och en efterrätt men det mesta börjar falla på plats.

Trevlig avslutning på helgen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar