tisdag 14 februari 2017

Alla hjärtans dag får vänta

Det är inte lätt att hinna med en festlig Alla hjärtans dag-middag när man jobbar och inte har förberett nånting, dessutom hade Ida basketträning vid middagstid. Så det blev ingen trerätters-middag i dag utan vi tar igen det på fredag istället. 

Men lite festligare än en vanlig vardagsmiddag blev det i alla fall.

Som bordsplacering använde jag paketpåsarna som jag hade fixat till barnen med lite smågrejer. Vi vuxna fick nöja oss med varsin trisslott. Ingen vinst för mig, medan Leif lyckades få 60 kr, dvs två nya lotter och nya vinstchanser.


Det blev ingen förrätt i dag utan ett hungrigt gäng kastade sig över varmrätten på en gång. Jag hade gjort en fläskfilégratäng med bacon o svamp i en supergod vitlöksostsås. Till det åt vi sallad och även pasta för de som ville.


Konstigt nog hade jag varken bakat eller gjort nån efterrätt heller så istället lyxade vi till det med köpt semmelwrap. Inte helt fel det heller 😋


Jag som älskar att planera, fixa och dona med trerättersmiddagar vid allt som är värt att fira är nog den som lider mest att det inte blev "som vanligt" i dag. Men vilken tur att det då snart är helg och jag kan fixa en Alla hjärtans dag-middag med hjärtformad mat. Bättre sent än aldrig....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar