lördag 11 februari 2017

Glittrig schlagerfest

Jag är en schlagernörd av stora mått och har julafton mest varje dag nu i mellotider. Årets stora höjdpunkt var nog i går då jag var på fest med schlagertema. Kan det bli bättre! Jag dansade hela kvällen till schlagerlåtar och hade "the time of my life". Det var många år sedan jag dansade och sjöng så mycket, om det ens har hänt. Värsta gym-passet i flera timmar då jag dansade o sjöng med i alla låtar.

Den här kvällen med bubbel, glitter, paljetter och schlagermusik lever jag länge på. Och nu blir jag ju sååå sugen på att ordna ett schlagerparty även i år, som jag gjorde i fjol. Här kan ni läsa mer om fjolårets schlagerparty med Prosecco-tema.

Det glittrade om både kläder, smycken och väska.

Vi var indelade i olika lag/grupper och jag hade tur som hamnade i "glittergruppen" Afro Dite så jag kunde gå all-in med glitter och paljetter. Det hade inte varit lika kul att vara Lordi, Di Leva eller Magnus Uggla.

Visst kommer ni ihåg Afro Dite? Med silver, glitter och "fransar" på kjolen.

I väntan på kvällens melodifestival-deltävling ska jag och Ida ha en myslördag på stan för att fira att hon i morse tog sista penicillin-tabletten. Vi ska shoppa och fika semlor. Lovely! Så skönt att hon nu är klar med Kåvepenin-kuren och vi kan se fram emot en frisk vår. I hope!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar