söndag 5 februari 2017

Go'middag

Vilken god middag vi åt i går. Trots att jag precis ätit frukost och känner mig mätt längtar jag tillbaka till gårdagen. Perfekt ugnsstekt renytterlår, vitlöksostsås, sallad och ugnsrostad kålrot, morot och sötpotatis gjorde det till en kanonmiddag.

Det var jättelänge sedan vi åt ugnsrostade grönsaker så det var så otroligt gott och nånting jag verkligen har saknat märkte jag nu när jag åt det igen. Måste kolla en kolhydratstabell hur mycket kolhydrater det är i olika rotsaker. Vilken är bäst? Vilken är sämst?


Som vanligt ugnsstekte vi köttet på låg temperatur till ca 60 grader och som alltid blir det perfekt. Rosa utan att vara blodigt, mört o inte det minsta torrt och alldeles underbart.

Mums!
Kolla så perfekt!

Vad har ni för planer i dag?
Jag ska på styrelsemöte med Astma- och Allergiföreningen för ovanlighetens skull. Jag har haft alldeles för mycket att göra och alldeles för lite tid så jag har varit tvungen att prioritera mina åtaganden. Men i dag hade jag lite tid över och kan prioritera mötet.

Men innan mötet börjar ska jag en snabb vända på stan också för att göra en del ärenden som jag "glömde bort" under mina vab-dagar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar