lördag 15 april 2017

Påskaftonsmorgon

God morgon!
Här har vi vaknat upp till en solig påskafton och jag hoppas den förblir lika solig hela da'n. Trots att jag ska pyssla på i köket och inte vara ute så mycket så är det ändå mysigare med sol och man blir ju så mycket gladare och piggare.


I går hade vi planerat grillmiddag och jag förberedde en tzatziki tidigare på da'n. Tror ni jag kom ihåg den när det var dags att äta? Nej, den stod kvar i kylskåpet och gör så fortfarande. Hela familjen såg när jag höll på med tzatziki för gurkan stod över en timme för att rinna av, men det var ingen som kom ihåg den när det var dags att äta. Typiskt!

Men det blev en riktigt god middag ändå med grillad karré, ugnsstekt blomkål, bearnaise och sallad. Till det drack vi en chianti som passade så bra till dukningen. Vinetiketten och servetterna var som gjorde för varandra.


Nu är det dags för ännu en kopp te och till den tror jag att jag ska tjuvta en påskmuffins från gårdagens bak. De var sååå goda. 
Se'n ska jag börja förbereda kvällens kyckling, duka och skala ägg 😀

Trevlig påskafton!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar