onsdag 5 april 2017

Thaichili-stekt kyckling

När jag ska göra kycklingsallad steker jag ofta kycklingfilé i bitar och kryddar med thaichilisås och soja. Det blir en jättegod smak och lite knäckig yta tack vare sojan när den får steka ett tag.


Thaichili-stekt kyckling

kycklingfilé
thaichilisås
soja
vatten
salt o peppar

Dela kycklingen i mindre bitar och stek den, salta o peppra.
Häll på thaichilisås, soja och lite vatten. 
Låt steka/koka ihop.
Använd till sallad, baguettefyllning eller bakad potatis

Mmm vad sugen på kycklingsallad jag blir nu när jag ser dessa bilder och skriver ner detta favoritrecept.

Prova använda denna kyckling nästa gång du gör kycklingsallad. Lägg salladsblad i botten på ett stort fat, fortsätt med favoritgrönsaker, fetaost, krispig bacon och avsluta med att hälla kycklingen och den lite trögflytande såsen över allting. Mums!


Onsdag, solen skiner och det är nedförsbacke till helgen. Känns som det kan bli en bra dag det här. I kväll mellan skjutsning och hämtning till Idas dans tror jag att jag ska passa på att handla lite påskblommor så vi kan börja påskpynta så smått och hinner njuta av påsken lite innan den är över 😁

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar