tisdag 25 april 2017

Varma grillade bönmackor

Snart dags för lunch och jag har med mig en matlåda med min goda lchf-lasagne som jag ska sitta i lunchrummet på jobbet o äta. Nog hade det varit mysigare och därmed godare att sitta hemma ute på altanen och äta nygrillade mackor. Jag drömmer mig tillbaka till påskhelgen då solen sken och Leif fixade lunch på vår firebox (portabel fiffig grill).

Mitt nya favoritbröd är Fazers bönkaka, osötat och med mindre mjöl. Tycker om den runda formen och dessutom blir det inte så tjocka som när man använder sig av vanligt rostbröd. Supergott trots en vanlig fyllning av skinka och ost. Krångligare behöver det inte vara!

Favoritlunchen på vårvintern då solen skiner!
Goda mackor i mackjärnet och sen några minuter på elden.
Älskar vår Firebox, så fiffig och så användbar.

Mer fakta: Bönkaka är ett osötat ljust portionsbröd som innehåller 33 % grönt och mindre vetemjöl. Av dessa 33% är 14 % kidneybönor och 19 % palsternacka. Brödet har en hög proteinhalt och är dessutom mjölkfritt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar