tisdag 2 maj 2017

Jamaican jerk taco

Nu är vardagen igång igen och då kan det behövas lite genvägar ibland. Santa Maria har släppt en ny serie med Street Food-mat som jag har fått prova. Först ut var Jamaican Jerk Tacos, som består av kokostortillas, Jamaican jerk-krydda till kyckling och mangosås. Dessutom serverade jag grönsaker, mango och crème fraîche i småskålar precis på samma sätt som till "vanliga" tacos.

Tog nog lite för mycket och lyckades inte riktigt att vika ihop tortillabrödet med smak av kokos.
Enkelt att tillaga. Blanda kryddan med kycklingbitar och tillaga i ugn, ingen stekpanna behövs.
Efter ca 20 minuter är kyckling färdig att äta.
Servera med god mangosås.
Kokos- och svartpeppartortillas
Redo att ätas.
Halvfabrikat är perfekt att ta till när tiden och knapp och jag älskar att tillaga mat i ugn utan stekos. Men vanliga tacos eller vår kyckling-kebab är så mycket godare än den här varianten så jag är tveksam till att vi kommer prova det här igen. Mangosåsen däremot tror jag nog att vi kommer köpa som tillbehör nångång.

Dessa produkter ingår till denna rätt och jag följde receptet på förpackningen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar