lördag 17 juni 2017

Examensfest med grillbuffé

Vi hade en magisk kväll i går när vi firade att Isak har gått ut grundskolan och att de övriga barnen också har ett efterlängtat sommarlov framför sig. Jag hade dukat inne men det var kanonvarmt hela dagen och kvällen så vi satt ute och njöt av den varma kvällen riktigt länge. Underbart med såna här kvällar.

Mina fina hjärtan!

Examensfest med grillbuffé

Fördrink med krustader

rabarberbubbel, med eller utan alkohol
brieostkrustader med hjortronsylt
skagenkrustader
chili cheese krustader

Grillbuffé

Från grillen

kycklingben
kycklingfilé
ribs
köttfärsspett
halloumi
majs
ostfyllda champinjoner
zucchini
minitomater på kvist, med mozzarella och balsamico

Tillbehör

potatisgratäng
klyftpotatis
sallad med fetaost
vitlöksbröd

Dryck

rosévin
rödvin
läsk
vatten, med eller utan bubblor

Efterrätt

Marängtårta med chokladkräm och jordgubbar
Chokladbollstårta
kaffe o te


Till fördrinken valde jag rabarberbubbel, både en alkoholfri variant med Sprite, som Isak fixade. Men även en variant med Prosecco och den flaskan öppnade vår nya bartender - Olivia 😀 Hon är nog bättre än vad jag är på att öppna bubbel-flaskor. Jag måste nog träna lite mer.

Alltså vilken kväll vi hade! Är så nöjd över att vi kunde sitta ute och äta och det var varmt hela kvällen. En riktigt härlig och mysig sommarkväll som jag kommer leva på länge. Hoppas det blir fler såna. Och som vanligt blandar jag Dunis produkter, vattenglas, tallrik och servett, med riktiga bestick och vinglas. Visst kommer ni ihåg rabattkoden jag har fixat åt er här.

Den fina dukningen inomhus fick stå orörd eftersom vädret blev så mycket bättre vi kunnat ana. Dukningen gick i blått och passade perfekt till den blå ros som Isak fick i present. Så vackert!

Avslutar med ännu en bild på mina fina och duktiga barn som klarat av ännu ett skolår alldeles galant. Jag tycker de lägger sitt skolarbete på helt rätt nivå - skolan är inte allt utan de ser till att hinna "leva livet" också med vänner och fritidsintressen men har ändå betyg som man är nöjd och stolt över.

Undra när jag får se Isak i kostym nästa gång? Lär nog dröja till studenten tills han är så stiligt klädd igen.

1 kommentar: