söndag 9 juli 2017

En underbar dag

Vilken underbar dag!
Jag har inte gjort mycket vettigt på hela da'n utan bara njutit av ledigheten, solen och värmen. Har suttit/legat ute på altanen nästan hela dagen där jag har surrat med familjen, lyssnat på ljudbok och till och med slumrat en stund. Lovely!

Innan midda'n öppnade jag en rosé cava som jag avnjöt i loungen tillsammans med vattenmelon. En perfekt och rosa kombination.


Inte helt oväntat blev det grillat och sallad till middag. I dag blev det ribs och kycklingfiléer som vi la på grillen. Det är nog det vi grillar oftast.


En sån här härlig dag måste man fira med lite efterrätt. Jag varvade cheesecakekräm, blåbär och sötsalt granola i glas och toppade med lite citronmeliss. Supergott enligt mig, men övriga familjen var inte lika imponerade - de hade velat ha något sötare.


Efter en helg med alldeles för lite sömn ska jag gå o lägga mig tidigt ikväll. Lättare sagt än gjort men jag känner att jag behöver sova, annars lär huvudvärken bli värre och det vill jag i.n.t.e.

God natt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar