torsdag 3 augusti 2017

60-årsfirande dagen lång

I går var vi på 60-årsfest nästan hela da'n när min kusin fyllde år och firade. Det var så himla trevligt så vi tog oss nästan aldrig hem, jag och Ida älskar fest o kalas 😀

Vi började med bubbel, Mat-Tinas Spumante som jag aldrig smakat tidigare men det var riktigt gott och lättdrucket. Perfekt en sommardag.

Lånade Idas armband för att märka mitt glas så jag hade koll på det under hela kvällen.

Efter bubbel och paketöppning blev det fika och jag hade tur då det bjöds på min favorittårta - pinocchiotårta, full med jordgubbar. Mums! Dessutom fanns det gott te, det är man inte alltid bortskämd med som te-drickare.

Ser ni att det står 60 med de tända ljusen? Häftigt!
Jubilaren blåser ut ljusen med hjälp av två av sina underbart gulliga barnbarn.

Vid middagstid fortsatte vi ätandet då det dukades upp en pajbuffé med mycket gott bl.a. olika pajer, skagencheesecake, lufttorkad skinka och olika sallader, grönsaker o såser. En buffé helt i min smak!


Efter middagen dukades tårtan fram igen som efterrrätt innan vi fortsatte med en musik-quiz med två låtar vardera från 1957, 1967, 1977, 1987, 1997, 2007 och 2017, där vi skulle gissa på titel, artist och ytterligare en följdfråga till varje låt. Jag älskar musik-tävlingar och den här var på rätt nivå och tog lagom lång tid. Fast de första åren var jag inte så duktig på 😀

Orkade tyvärr inte ta med min riktigt kamera så ni få hålla till godo med suddiga mobilbilder. Men ni kan nog ändå föreställa er hur gott det var och hur trevlig vi hade.

1 kommentar: