söndag 10 september 2017

Matsedel v.37 september 2017

Usch vilket väder, kraftig blåst och värsta regnandet. Som min morfar sa "Mitt i det det regnar kommer det en skur". Har ni samma oväder hos er? Men behöver man inte ut så är det ju faktiskt ganska mysigt också, just nu sitter jag vid köksbordet med tända ljus och skriver till dig.

Sitter här och planerar en varierande veckomatsedel till dig samtidigt som jag funderar vad vi ska äta hemma hos oss. Jag måste ju hitta på lite nya recept som jag kan dela med mig av.


Matsedel v.37 september 2017

måndag
Vi börjar med en köttfri måndag och äter en spenatpaj, med eller pajdeg. Här har jag en massa olika varianter på pajdeg.

tisdag
En av mina favoritlax-recept, så fräsch o så god.

onsdag
Älskar när man kan tillaga allt i en o samma form som dessutom tillagas i ugnen. Perfekt vardagsmat.

torsdag
Det finns många goda varianter på lasagne och det här receptet kommer från Per Morberg.

fredag
Allt blir lite festligare med räkor och på fredagar vill man väl ha det lite festligare, eller hur?

veckans godsak
Oreo-kex i botten på din muffins/cupcake och se'n oreo-smulor i frostingen. Kan det bli bättre?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar