söndag 17 september 2017

Matsedel v.38 september 2017

Sista dagen på helgen är här och vi har hunnit med lite av allt - lite vila, lite jobb, lite besök, lite kalasplanering, lite blocket-försäljning.... En bra helg alltså och hela söndagen är kvar dessutom. Lovely!

Jag har t.o.m hunnit göra en matsedel för kommande vecka till er. När jag har publicerat den här ska jag sätta mig och planera min egna matsedel som kommer innebära några gamla favoriter och några nyheter.


Matsedel v.38 september 2017

måndag
Vi börjar veckan med en köttfri måndag och äter lite pasta med grönsaker och svamp.

tisdag
En av mina lchf-vardagsfavoriter, en ugnsomelett smaksatt som pizza. Yummi.

onsdag
Lax är en perfekt vardagsmat, går riktigt fort att tillaga och kan varieras oändligt och enkelt.

torsdag
Det viktigaste när man tillagar hel kyckling är att krydda ordentligt och sen klarar den sig själv i ugnen tills den är färdig och man har en god middag framför sig.

fredag
Åh vad jag älskar gratänger. Den är smaksätts gott och enkelt med dessertost.

Veckans godsak
Höst innebär en massa härliga svenska goda äpplen och självklart gör man en massa äppelpajer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar