tisdag 17 oktober 2017

Fredag den trettonde

Nu har det gått några dagar sedan vi firade att Isak fyllde 16 år. I år var hans födelsedag fredag den 13:de men det betydde inte otur utan han var riktigt nöjd med födelsedagen och presenterna. 
Nöjd son - nöjd mamma.

Trots att det var en skoldag kan man fira lite extra på morgonen, jag dukade fram varm choklad, varma mackor och en delicatoboll. Lite skillnad för en kille som oftast skippar frukosten för att få sova lite längre.


Bästa presenten var Ed Sheeran-biljetter till i sommar, men inte långt efter kom lådan som var full med tacochips och salsa. Det är nog det godaste Isak vet och han skulle kunna äta det dygnet runt varje dag 😀 Få se om lådans innehål ens räcker en vecka.


På kvällen hade vi bjudit in släkten på middag och dukade för fest. Det blev snyggt med den mörkblå duken till mitt vita porslin. Ofta viker jag servetten som en ficka perfekt till besticken, en superenkel vikning som blir snygg och effektfull.

Fyller man år på en fredag och älskar tacos så är det ju perfekt att bjuda in släkten på tacofredagsmys. Enkelt att fixa, supergott och passar de flesta - perfekt kalasmat alltså.


Vad äter ni till tacos? Har ni några måsten? Våra tillbehör ser ofta ganska lika ut, men nu när det var kalas ställde jag fram lite extra t.ex. banan, ananas och smältost.

Tacokalas

tacoköttfärs
sallad, gurka, tomat, majs, rödlök, ananas, banan
riven ost, smältost, crème fraiche, salsa, hot o medium
mjuka tortilla, mjuka tortilla-/taco-båtar, tacochips


Isak är inte så jättemycket för tårta så istället gjorde jag chokladmousse till efterrätt som vi åt med grädde och hallon. Jag var nog väldigt sugen på chokladmousse för jag glömde att ta kort på min portion med grädde och hallon. Så kan det gå när blogg-hjärnan tar lite paus.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar