söndag 15 oktober 2017

Veckomatsedel v.42 oktober 2017

Söndagförmiddag och som vanligt sitter jag länge vid frukostbordet och skriver ihop en veckomatsedel som jag hoppas ska inspirera dig. Snart är det dags för tekopp nummer två för dagen och då ska jag planera vår egna matsedel.


Veckomatsedel v.42 oktober 2017

måndag
Hösten innebär förkylningstider och då gäller det att få i sig ingefära och c-vitamin för att försöka bygga upp immunförsvaret och få vara frisk. Perfekt att få i sig det även i maten.

tisdag
Två favoritlaxrätter i en och samma maträtt.

onsdag
Zucchini är en favoritgrönsak för mig och i kombination med kyckling i en gratäng blir det supergott.

torsdag
Goda smakrika smaker utan att vara starkt tillsammans i en och samma maträtt.

fredag
Arbetsveckan avslutas med min favoritsallad med den urgoda dressing.

veckans godsak
Två favoriter i en och samma kaka - då kan man inte misslyckas.


***************************************

Den här helgen har varit ömsom vin ömsom vatten - inte bokstavlig men bildligt. Roligheter har varvats med migrän och huvudvärk. Vi har firat Isak (bilder kommer) och vi har sett Ida spela bra basket men jag har även varit sängliggande med hemsk huvudvärk. Men nu hoppas jag huvudvärken är på väg bort så att jag kan njuta av den här söndagen.

Vad har ni för söndagsplaner?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar