tisdag 14 november 2017

Varm caprese med tomater, vindruvor och mozzarella

Nu är jag hemma i vardagen igen och det är full fart som vanligt, så i går hann jag verkligen inte blogga något. Men i dag hinner jag ge er denna godsak, en varm caprese som även innehåller vindruvor. Det blev mycket godare än jag trodde.


Varm caprese med tomater, vindruvor och mozzarella

250 g körsbärstomater
200 g vindruvor
olivolja
salt
2 mozarellabollar
basilika

Dela tomaterna och lägg dem med vindruvorna tätt i en ugnsform.
Tryck till tomaterna en aning så safterna frigörs.
Ringla över olivolja och salta.
Rosta mitt i ugnen i 150 grader i ca 10 minuter.
Låt svalna något.
Bryt bitar av mozzarellan och lägg ovanpå tillsammans med finhackad basilika.

Bättre än förväntat! Jag trodde att vindruvorna skulle göra att det blev för sött och varma vindruvor lät inte heller helt rätt. Men det blev jättebra, så jag hoppas att ni vågar prova.

Receptet som jag utgick från hittade jag i Coops tidning Mersmak och det är Sandra Mastios recept.


I går såg jag fotboll hela kvällen, heja Sverige. Helt otroligt att de lyckades ta sig till VM, så nu är sommaren räddad för kommer bli kanonkul att heja på Sverige. Hoppas det blir en lika magisk sommar som 1994.

Ikväll är det hockey hela kvällen, heja Luleå. Än så länge leder de mot Färjestad och jag hoppas de lyckas få med sig en 3-poängare.

Jag har en massa att visa er från min Stockholmstripp men jag har inte hunnit/orkat tömma kameran och gå igenom alla bilder än. Men snart....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar