söndag 10 december 2017

Glöggmingel

Jag brukar fixa ett glöggmingel varje år men i år har det inte hunnits med då alla var så uppbokade hela december, men vi blev inte helt utan glöggmingel i år eftersom vi blev bjuda till bekanta på lite glögg och tilltugg. Vi fick en trevlig kväll med mycket gott att äta o dricka och ännu mer surr.

Eftersom jag älskar att göra tilltugg hade jag fixat i ordning lite smått o gott som jag tog med mig och ställde upp på tilltuggsbordet bland de övriga godsakerna. Alltid kul att få tillfälle att prova nya grejer. Recept kommer....

Här nedan ser ni lite av allt det goda vi åt i går.


Glöggmingel

Lite salt....

rostad mjukpepparkaka med brieost och fikonmarmelad
krustader med ädelostkräm och kryddkokta aprikoser
pepparkaksknäcke med glöggostkräm
chark- och ostbricka


och lite sött....

saffransbullar
pepparkakor
dumle- och noblessekakor
chokladkola


Tittade igenom blogg-arkivet och hittade inläggen från mina tidigare glöggmingel 201420152016. Vad synd att det inte hanns med något glöggmingel i år, blir så himla sugen när jag ser alla bilder. Jag hoppas det blir fler tillfällen kommande jular, för det är så himla roligt och gott.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar