lördag 17 mars 2018

Fredagsmyskalas

God morgon!
Hoppas er helg har börjat bra, det har min. Helgen började med ett mysigt kalas i går och nu har jag vaknat med vetskapen om att jag har hela helgen framför mig utan tider att passa. Känns som att jag måste ha glömt nånting, för vi brukar alltid ha något inplanerat på helgerna.

Fredagsmys med småplock och bubbel är ju bara såå gott och mysigt och ett perfekt avslut på en arbetsvecka. Igår passade vi på att ha kalas lite i förväg, just för att få ha ett fredagsmyskalas. Bästa!


Fredagsmyskalas


Väkomstdrink

Prosecco
chipsbuffé
kanderad ingefära
kokosbitar


Småplock

vegetarisk och glutenfri paj
pestoomelett med Västerbottensost
pepparsalami, rostbiff, skinka
gravad lax
kycklingben och chicken nuggets
sallad och grönsaker
ingefäragurka
kex o bröd
ostar


Efterrätt

grädde
hallon
hjortron

Med ganska lite ansträngning så får man en kanonmiddag och är man några stycken som hjälps åt är det ännu mer perfekt. Man lagar lite och köper lite och får en perfekt kombination där alla hittar något gott. Vi älskar småplock!

Nu ska jag duka fram frukost och kan inte bestämma mig för vad jag är sugen på så det blir kanske en småplocksfrukost med lite av varje.

Ha en bra lördag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar