söndag 18 mars 2018

Matsedel v.12 mars 2018

Nu är det dags för en veckomatsedel igen. Jag trodde jag hade missat endast en vecka men ser nu att det är två veckor som jag har slarvat. Men nu är ordningen återställd och ni får lite inspiration på söndagsmorgonen. Hoppas ni hittar nå gott!


Matsedel v.12 mars 2018

Köttfri måndag

Tisdag

Onsdag

Torsdag

Mysfredag
Frasigaste våfflorna är äggfria, välj sött eller salt tillbehör efter humör. 

Veckans godsak
Kokos- och ananaskaka (mjölk- och äggfri om du vill)

*************************

Vet ni vad det tråkigaste med Lchf är? Att jag bakar så lite! Jag vill inte ha en massa gott i frysen och därför bakar jag varken sötbröd eller matbröd, tyvärr. Men nu är jag så otroligt sugen på att baka så jag tror jag måste ha en bakdag idag....om jag inte kommer på nå roligare eller bättre att göra.

Det är varmt ute idag, plusgrader t.o.m, men ingen sol så jag behöver inte känna nån press att jag måste ut. Men det lär ta tid att bestämma vad jag ska baka, eftersom jag bakar så sällan numera så är det så mycket jag vill baka - både gamla favoriter och en del nya spännande recept. Och jag med min beslutsångest lär vela länge.

Men först blir det frukost!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar