söndag 11 mars 2018

Mer Love

Vi drack ett passande vin igår, passande både till maten och namnmässigt. 
Det heter Las Moras LOVE.

Jag tycker om vin med fina namn och/eller etiketter. Självklart är ju huvudsaken att det är gott, men goda viner finns det gott om och då brukar jag faktisk välja vin efter etikett och tillfälle. Hur väljer ni vin?

Passande namn på vinet för att fira vår kärlek.

När jag läste på om vinet från Argentina stod det att det passar till exempelvis rådjurssadel, smakrik marockansk lammtagine eller mogna ostar på ostbrickan, dvs till smakrik mat. Och vi tyckte att det passade till plankstek också. Det viktigaste av allt - det var gott att dricka under matlagning. För jag tycker faktiskt att vin är absolut godast under tiden man lagar mat. Det är så himla mysigt att laga mat i lugn o ro samtidigt som man sippar på vin. I love it! Till maten dricker jag oftast riktigt mycket vatten och lite vin.


Det blev kvar lite vin i går, så passande då det blev en festmåltid även i dag. Ida som inte var hemma i går tyckte att vi skulle fortsätta firandet i dag men en ny trerättersmiddag som hon hjälpte till med. Mammas flicka 😀 och såna initiativ måste man ju uppmuntra. Till varmrätt vill hon absolut äta kött och potatismos. Tror ni hon hade sett våra plankstekar?

Dagens festmåltid började med vitlöksbröd. Hur den fortsatte får ni se i morgon för jag måste gå igenom alla kort först och nu är det dags för söndagskvällsruschen. Det ska packas väskor, planeras matlådor och middagar och logistiken ska planeras.

Vitlöksbröd från dagens goda middag

Ha en skön söndagkväll och hoppas ni är redo för en ny vecka!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar