torsdag 12 april 2018

Cosmopolitan

Dags för en drinktorsdag på bloggen igen!

I dag tänkte jag bjuda på en av mina favoritdrinkar, speciellt när jag gör den själv. Köpte den på en bar en gång och då blev jag riktigt besviken. Förutom att den är supergod är den lätt att göra utan konstiga ingredienser.

 

Cosmopolitan

2-3 cl vodka
1 cl Cointreau
3-6 cl tranbärsjuice
1,5 cl färskpressad lime

Mät upp alla ingredienser i en shaker med is. Skaka och häll i glas.

Jag tycker om alkoholsvaga drinkar så att man kan dricka och njuta av många. Igår läste jag att en av årets drink-trender är just alkoholsvaga drinkar. Vilken tur, då är jag ju trendig 😀

Eftersom jag vill ha min Cosmopolitan alkoholsvag så använder jag mycket tranbärsjuice och mycket lime och det blir supergott. Friskt o fräscht!


Åh vad härligt med torsdagkväll och vetskapen om att i morgon är det fredag och se'n har vi en härlig helg att njuta av också. Lovely!

Kylskåp och skafferi är påfyllda så jag hoppas slippa ut o handla mat i helgen, istället ska jag göra roligare saker som att slöa hemma till exempel 😀

Nu ska jag gå o lägga mig för i morgon blir det ännu en tidig morgon innan det blir sovmorgon på lördag. Oj vad jag tjatar men jag ser så otroligt mycket fram emot den här helgen hemma efter två helger i Jämtland.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar