lördag 14 april 2018

Familjemiddag, det bästa som finns

Dagen blev inte riktigt som planerat men den blev bra ändå. Tiden gick bara lite för fort. Vilken tur att vi har en till ledig dag innan vardagen drar igång igen. Isak hade första fotbollsmatchen för säsongen och för nya laget och jag hade förberett mig för att det skulle vara lite småkallt. Man fryser ju alltid när man sitter stilla på fotboll tänkte jag. Men så fel jag hade! Det var kanonvarmt och det blev nästan två timmar med solen värmande i ansiktet. Lovely!

När vi kom hem från fotbollen satte vi igång med maten på en gång, men det tog sin lilla tid med alla tillbehör och allt kött som skulle stekas. Men den som väntar på nå gott.....


Hela storfamiljen var samlad runt bordet och vi hade några mysiga timmar med mycket skratt och surr. Det är såna här gånger man vill stanna tiden.

Vi hade tänkt avsluta kvällen med att se något avsnitt av nån serie, men allvarligt talat så vet jag inte om jag orkar det. Klockan är inte ens 22 och jag bara gäspar och håller på att somna hela tiden. Fast ett avsnitt borde jag orka i alla fall. Vi får prova.

Ha en skön lördagkväll...om ni orkar vara vakna!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar