söndag 20 maj 2018

Basketavslutning

I dag var det dags för säsongsavslutning för Idas basketlag och vi höll till hemma hos oss. Vi är inte så basketkunniga så där kan vi inte hjälpa till speciellt mycket, men grilla hamburgare, baka och fixa fest det är vi bra på.

Tjejerna började med att hoppa studsmatta innan vi fortsatte med att äta vattenmelon och nygrillade hamburgare. Efter maten var det dags för lite tävlingar, som alla var basketrelaterade så klart. De skulle skjuta straffar från olika positioner med o utan tidtagning, de skulle hoppa långt och de skulle dribbla runt koner med två bollar och sedan med en boll o vänster hand. Himla duktiga tjejer!


Från början hade vi sol och riktigt skönt väder men när tävlingarna var klara hade det mulnat igen totalt och blåste faktiskt riktigt kallt. Så fikat tog vi inomhus i värmen, skönt för många frusna ben eftersom det var shorts-väder från början.

Jag bakade två nya sorters kakor och var lite orolig vad jag hade gett mig in på. Den ena var jag rädd skulle bli lite tråkig och den andra verkade lite torr o väldigt smulig. Varför kan jag inte göra det enkelt för mig o baka nån klassiker som jag vet alltid fungerar. Förmodligen för att det inte är lika roligt.

Men jag hade inte behövt oroa mig för båda kakorna verkade uppskattas och i alla fall jag tyckte att båda två var riktigt goda.

En av Idas lagkompisar fyller år i dag så självklart satte jag två ljus på kakan och de andra tjejerna sjöng för henne. De två ljusen bildade alltså 11 eftersom hon fyller 11 år, inte 2.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar