måndag 14 maj 2018

Grillhelg

Då var vi åter i vardagen efter denna underbara långhelg där vi har frossat i sol, värme, ledighet och en massa god mat. Vi har grillat varenda dag och ätit så himla mycket gott.

Det här är en del av all god mat vi har grillat och ätit i helgen. Jag glömde dock ta bild på fläskfilén vi åt i onsdags och lördagens korvlunch.

Grillad lax med fetaostkräm
Älg-ytterlår, zucchini, paprika och halloumi med pepparsås.
Kyckling Steak, zucchini och paprika.
Grillade köttfärsbiffar med brunsås.

Jag började lite lugnt på jobbet efter ledigheten med både sovmorgon och långlunch idag. Eftersom finvädret fortsätter passade jag på att äta lunch hemma på altanen när jag ändå var i närheten efter mitt kiropraktor-besök. Så härligt med ett brejk mitt på da'n.

Efter midda'n gick jag ut på en långpromenad och det var så himla skönt. Tänk att man nu kan gå på promenader på kvällarna i bara t-shirt utan att frysa. Love it! Förhoppningsvis hinner jag med fler kvällspromenader i veckan i finvädret.

Nej, nu är det dags för te och basket. Hörs i morgon!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar