lördag 3 mars 2018

Fredagsmysmiddag i stort sällskap

Igår hade vi en supertrevlig kväll med bästa sällskapet.  Jag, mina syskon med respektive och (nästan alla) barn träffades hos mamma och pappa för fredagsmys. Jag fick göra det roliga - laga mat, medan mamma o pappa får ta hand om disken. Bra arbetsfördelning 😀

Ugnsstekt kött är perfekt middag för många. Mycket mat med minimal ansträngning. Ett tips ni kan lägga på minnet!


Småplock o bubbel

chipsbuffé
ölkorv
morotsstavar


Varmrätt o Amarone

älgrostbiff ugnsstekt på låg temperatur
bearnaisesås, vanlig och chili
broccoligratäng
stekta champinjoner
sallad


Efterrätt med kaffe o te

hallon


Fredagar brukar innebära tidig kväll efter att ha halvslumrat i soffan ett bra tag först. Efter en arbetsvecka är jag ofta så himla trött och orkar inte mycket mer än att slöa i soffan. Skönt på sitt sätt men om man orkar så tycker jag om att ha fest på fredagkvällar för då känns helgen lite längre.

Mycket gott att välja på.
Mitt val!
Favorit lchf-moussen

I dag känner jag för en mysdag hemma med lite städning och tvättning i lugnt tempo samtidigt som jag hinkar i mig gott te. Dessutom har jag kvar lite efterrätt från igår som jag kan tjuväta från. Ibland har man tur!

Man kanske skulle ge sig ut på en isvägspromenad också nu när det varken är svinkallt eller toksnöar för ovanlighetens skull. Minus fem och lätt snöfall känns som perfekt vinterväder, tyvärr ingen sol men man kan ju inte få allt.

Vad har ni för lördagsplaner?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar