torsdag 15 mars 2018

Vitlöksbröd Lchf

När jag visade mina lchf-vitlöksbröd som vi åt i söndags på Idas 3-rättersmiddag fick jag frågor om vilket bröd jag åt. Och inte ska ni behöva leva i ovisshet 😉 Jag åt mitt favorit-köpesbröd som jag ofta rostar och det smakar i stort sett som "vanligt" rostbröd och passar perfekt att göra toast av.


Vitlöksbröd Lchf

Blanda smör med en massa vitlök.
Bred ett rejält lager på brödet, på med ost 
och in i ca 225 grader högt upp några minuter. 
Mums!


Så här ser brödpåsen ut, glömde ta kort på brödet 😀 Det kommer.... I en skiva bröd är det ca 2,4 g kolhydrater och per 100g bröd är det 10 g kolhydrater. Helt ok för mig!

Bland det godaste jag vet är rostade mackor med ost och marmelad och tänk det kan jag äta lågkolhydrataktigt också. Då använder jag detta rostbröd och till marmelad har jag kokade hallon. Det är helglyx det!

Den här veckan har gått såå fort så jag håller ju på att glömma att det är fredag i morgon. Hur man nu kan glömma en sån viktig dag. Och i morgon är det dessutom dags för lite fest med bubbel och småplock igen. Mysfredag helt i min smak. Kom precis på att jag måste ju förbereda lite ätbart redan ikväll eftersom jag jobbar i morgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar