tisdag 26 november 2013

Dags att utvärdera ViktVäktarna

Nu har mina tre månader med viktväktarna passerat och det är dags för en utvärdering. Jag kommer ihåg hur nervös jag var när jag skrev detta inlägg. Tänk om jag inte skulle lyckas med min viktnedgång och alla som då skulle veta att jag försökte eftersom jag berättade om det på bloggen. Tala om pinsamt! Men ni som följer min blogg vet att jag har lyckats, det kan man läsa om här.

Första dagarna fattade jag ingenting om propoints och vad som var bra och vad som var dåligt att äta som Viktväktare. Men nu flyter det på bra och allt har fallit på plats och känns numera självklart. Mina tre månader är nu över men eftersom jag är så nöjd med ViktVäktarna kör jag på i tre månader till. Ska bli spännande att vara Viktväktare över jul.

En viktväktar-frukost

Fyra av mina framgångsfaktorer
Motiverad - "nu eller aldrig"
Ska man lyckas måste man vara motiverad och ser man resultat är det enkelt att fortsätta vara motiverad.

Skriver ner ALLT jag äter 
Man kanske inte tänker på att man stoppar i sig en macka extra till frukost,
en korvbit innan korven ska stekas till middag, en godisbit, ett glas vin extra osv.
Men skriver man ner allt så synliggör man detta småätande.
Före jag äter något tänker jag dessutom "Är det värt det?"

Äter knäckebröd istället för mjukt bröd
Redan innan jag började visste jag att jag inte kan sluta äta bröd,
men det är inga problem att äta knäckebröd istället för mjukt bröd.
Huvudsaken jag får äta mina mackor :)

Lunchpromenader
Som mitt liv ser ut nu hinner jag inte med så mycket motion,
men lunchpromenader är ett perfekt alternativ.
Förutom motionen får jag även frisk luft och extra ljus som gör mig mer effektiv på eftermiddagarna.


Då kör vi tre månader till! Hoppas ni följer med...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar